БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ ЯК МЕТОД ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Дарина Валентинівна Гнип Національний технічний університет Украї́ни «Київський політехнічний інститут і́мені І́горя Сікорського, Україна
  • Олексій Сергійович Хринюк Національний технічний університет Украї́ни «Київський політехнічний інститут і́мені І́горя Сікорського,

Ключові слова:

бізнес-план, конкурентоспроможність, принципи, методи, стадії, етапи, бізнес-ідея, планування.

Анотація

В сучасних умовах кожне підприємство має прагнути до підвищення своєї конкурентоспроможності, використовуючи для цього всі засоби та методи. При цьому слід спиратися на існуючі наукові розробки, оскільки це не потребує додаткових затрат. У даній статті проведено аналіз створення бізнес-планів на підприємствах, організація роботи за якими сприяє підвищенню їх  конкурентоспроможності. Виявлені основні проблеми при формуванні бізнес-планів підприємства. Представлено необхідні процедури бізнес-планування , яке має підвищити  обгрунтованість  намірів суб’єктів господарювання  та організованість у проведенні їх діяльності, а відтак і спроможність в конкурентній боротьбі. Розглянуто методологію формування бізнес-плану як основного методу підвищення стійкості та конкурентоспроможності підприємства. З метою удосконалення методології розробки бізнес-плану запропоновано ряд принципів, які дають можливість підвищити його обґрунтованість. На основі процесного підходу запропоновано основні етапи розробки бізнес-плану. Представлено структуру бізнес-плану, яка відображає типові його елементи.

Посилання

Danik N. V. Biznes-planuvannya yak instrument zdiysnennya finansovoho menedzhmentu v suchasnykh umovakh rozvytku Ukrayiny / N. V. Danik // Naukovyy visnyk Uzhhorodsʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Seriya : Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo. – 2015. – Vyp. 2. – S. 81-84.

Biznes-plan: tekhnolohiya rozrobky ta obgruntuvannya : navch. posib./Pokropyvnyy S.F., Sobolʹ S. M., Shvydenko H.O., Derev`yanko O.H. – K.: KNEU, 2016. – 39 s.

Karpov V.A. Planuvannya ta analiz pidpryyemnytsʹkykh proektiv / V.A. Karpov. – Odesa: ONEU, 2014.- 218 s.

Melʹnikova O. M. Udoskonalennya protsesu biznes-planuvannya / Melʹnikova O. M., Tulʹchynsʹka S. O. // Aktualʹni problemy ekonomiky ta upravlinnya : zbirnyk naukovykh pratsʹ molodykh vchenykh. – 2014. – 83-86 c.

Katorzhyn A. D. Rozrobka biznes-planu investytsiynoho proektu / A.D. Katorzhyn // Upravlinnya rozvytkom. – 2013. – № 16. – 109 s.

Babetsʹ YE.K., Osnovy menedzhmentu : navch. posib. / Babetsʹ YE. K., Maksymchuk A. H., Stasyuk V. P. ta in. – K. : Profesional, 2017. – 496 s.

Martynenko M. Stratehichnyy menedzhment : pidruch. / M. Martynenko, I. Ihnatʹyeva. – K.: Karavela, 2013. – 319 s.

Chychun V.A., Palamarchuk V.D. Biznes-planuvannya yak faktor uspishnoyi pidpryyemnytsʹkoyi diyalʹnosti // Sotsium. Nauka. Kulʹtura. – 2010. – 21(18). – 86s. – S.58-63.

Kvasha O.S.: Osoblyvosti biznes-planuvannya v orhanizatsiyi / Kvasha O.S/ – 2014 r – s. 81-85.

Dzhella A. N. Stratehichne planuvannya diyalʹnosti pidpryyemstva / A. N. Dzhella // Aktualʹni problemy ekonomiky: naukovyy ekonomichnyy zhurnal. – K.: Natsionalʹna akademiya upravlinnya, 2012. – S. 38-46.

Mamchyn R.O., Teoretychni zasady biznes-planuvannya v torhovelʹnomu biznesi/ RO Mamchyn/ – 2011 – s. 107-111.

Koyuda V. O. Metodolohichnyy pidkhid do biznes-planuvannya rozvytku pidpryyemstva / V. O. Koyuda, M. I. Pasʹko // Biznes Inform. – 2015. – S. 212.

Perevozova I.V. Ekspertyza biznes-planu yak klyuchovyy element uspikhu pidpryyemnytsʹkoyi ideyi / I.V. Perevozova, S.M. Kafka, I.B. Zapukhlyak // Aktualʹni problemy rozvytku ekonomiky rehionu. – 2016 – S. 89-96.

Saks E. I. Vprovadzhennya biznes planuvannya na pidpryyemstvakh kharchovoyi promyslovosti yak napryam pidvyshchennya yikh efektyvnosti / E. I. Saks. // Efektyvna ekonomika. – 2015. – C. 34-39.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-06

Номер

Розділ

ЕКОНОМІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ