НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО УПРАВЛІННЯ АНТИКРИЗОВОЮ СТРАТЕГІЄЮ
Ключові слова:
антикризове управління, підходи до управління, етапи кризи, післякризове управління, кризові явищаАнотація
Стаття присвячена критичному аналізу та порівнянню наукових підходів та стратегій до управління антикризовою стратегією підприємства.
Досліджено, що різноманітність концепцій та напрямів антикризового управління свідчить про складність, багатогранність цього поняття Систематизовано та виділено переваги, недоліки, а також специфіка застосування основних підходів до визначення антикризового управління. Серед яких: ресурсний, системний, ситуаційний, процесний, функціональний, відтворювальний, нормативний, комплексний, інтеграційний, кількісний та якісний адміністративний, поведінковий.
Враховуючи різноманітність кризових явищ та наявність багато-варіантності в їх прояві, можуть реалізовуватися різні концепції (моделі) здійснення антикризового управління по відношенню до окремих параметрів кризи. Розглянуто та проаналізовано стратегії антикризового управління залежно від етапів кризи. Обґрунтовано, що вони використовуються комплексно та ситуативно, тож поєднання базових стратегій формує чотири типи основних комбінованих стратегій виведення підприємства із кризового стану: стратегія економії, повороту, бізнес-інжинірингу, стратегія виходу.
Враховуючи специфіку галузі, в якій функціонує підприємство та глибину кризових явищ, поєднання та використання розглянутих підходів може дати оптимальний результат, що забезпечить підприємству посилення конкурентоспроможності на ринку, підвищення показників фінансової стійкості та ділової активності, а також недопущення ліквідації та банкрутства.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Сучасні проблеми економіки і підприємництво
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.