ОСОБЛИВОСТІ КРАУДФАНДИНГ ЯК РІЗНОВИДУ ІНВЕСТУВАННЯ
Ключові слова:
краудфандинг, краудсорсинг, інвестиції, класифікація краудфандингуАнотація
У статті досліджено краудфандинг, як один з видав фінансування, суб’єктами інвестиційної діяльності за яким виступають особи, що не є інституційними інвесторами, такими як держава, інвестиційні фонди, бізнес, венчурний капітал тощо. Краудфандинг дозволяє втілити у життя будь-які ідеї у різних галузях суспільного розвитку.
Визначені особливості, що відрізняють краудфандинг від інших видів інвестування різного роду проектів, а саме: мікрофінансування фінансування проектів у реальному часі в глобальному віртуальному просторі, масовість, відсутність посередників, низькі ризики, мінімізація трансакційних витрат та особлива роль соціальних мережах.
Узагальнено класифікаційні ознаки краудфандингу у залежності від поставленої мети та характеру винагороди в результатів інвестування. Встановлено, що у залежності від поставленої мети розрізняють таки види краудфандингу, як: культурний, соціальний, політичний, краудфандинг ідей та бізнес-краудфандинг. У залежності від характеру винагороди краудфандинг поділяють на такий в результаті якого відсутня винагороди, існує нефінансова винагорода та одержується фінансова винагорода (краудінвестинг).
Посилання
Джефф Хау. Краудсорсинг. Коллективный разум как инструмент развития бизнеса / Джефф Хау. – М.: АльпинаПаблишер, 2012. – 288 с.
Юнус М. Создавая мир без бедности. Социальный бизнес и будущее капитализма / М. Юнус, А. Жоли. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2010. – 307 с.
Ответ на главный вопрос краудфандинга [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://habrahabr.ru/post/148106/
Длугопольський О.В. Реформування суспільного сектору економіки та нові підходи до управління публічними фінансами : монографія / О.В. Длугопольський. – К. : ДННУ «Акад. фін. Управління», 2012. – 278 с.
Артамонов В. Коли в Україні з’явиться краудфандинг? [Електронний ресурс] / В. Артамонов // Сайт журналу «Forbes Україна». – Режим доступу: http://forbes.net.ua/opinions/1334049-kogda-v-ukraine-poyavitsya-kraudfanding
Жданова Д. Краудфандинг – это что? / Д. Жданова //Платформа для спільного фінансування креативних проектів. – 2012 [Електронний ресурс].– Режим доступу :http://smipon.ru/articles/crowdfunding-eto-chto
Петрушенко Ю. М., Дудкін О.В. // Краудфандинг як інноваційний інструмент фінансування проектів соціально-економічного розвитку / Ю.М. Петрушенко, О.В. Дудкін // Маркетинг і менеджмент інновацій, 2014, №1 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/
Огородник В.О. Краудфандинг як інноваційний інструмент модернізації національної фінансово-інвестиційної системи / В.О. Огородник // Науковий вісник Ужгородського університету, 2014. – Серія Економічні науки. В. 3(44). – С. 103-105.
Носик А. Пять правил краудфандинга [Електронний ресурс] / А. Носик // Besttoday краще в блогах. – 2011. – Режим доступу до ресурсу: http://www.besttoday.ru/read/1464.htm
Larralde A. Crowdfunding of Small Entrepreneurial Ventures [Електроннийресурс] / A. Larralde, B. Schwienbacher // HANDBOOK OF ENTREPRENEURIAL FINANCE, Oxford University Press. – 2010. – Режимдоступу до ресурсу:https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1699183.
Рогова А. Краудсорсинг как инструмент соціально экономического развития региона: [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.science-education.ru.
Krishnan K. What Do Crowds Really Want? Crowdfunding and Early Product Access [Електроннийресурс] / K. Krishnan, L. Lohmer, P. Wang // Northeastern University D’Amore-McKim School of Business Research Paper Series. – 2015. – Режимдоступудоресурсу: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2684223.
Prahalad C. K. The future of competition: co-creating unique value with customers / Prahalad C. K., Ramaswamy Venkatram. – Harvard Business Press. – 2004. – 258 p.
Кочиева А. Краудфандинг как современная форма привлечения фінансовых ресурсов / А. Кочиева. // Экономика: теория и практика. – 2014. – №1. – С. 32–37.
2015CF-RE Crowdfunding for Real Estate [Електроннийресурс]. — Режимдоступа: https://massolutions.com/
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Сучасні проблеми економіки і підприємництво
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.