ОЦІНКА МОЖЛИВОСТІ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВІТЧИЗНЯНОГО АВІАПРОМУ
Ключові слова:
збуту авіапродукції, експорт-імпорт авіатехніки, собівартість продукції, цивільні літаки, конкурентоспроможність авіатехніки, АН-148, АН-158, цінова політика.Анотація
Україна входить у десятку найбільших світових виробників цивільних літаків з часткою ринку у розмірі 3,55%. Найбільші надії вітчизняний авіапром покладає на недавно сертифікований 99-містний близькомагістральний літак АН-158, який являє собою удосконалену модифікацію відомого АН-148. Показано, що суттєво підвищити конкурентоспроможність вітчизняних літаків і вийти на нові ринки можливо, перш за все, за рахунок зниження ціни. Державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності авіапрому дасть можливість суттєво знизити ціну, бо мито на ввізні комплектуючі складає близько 3 млн. дол. США на один літак. З іншого боку, економії можна досягти за рахунок налагодження вітчизняного виробництва якомога більшої номенклатури вказаних комплектуючих. Додатковим резервом зниження собівартості та ціни літальних апаратів є збільшення їх виробництва в Україні, бо для авіаційної промисловості ще в минулому сторіччі встановлено, що у разі подвоєння виробництва відбувається зменшення одиниці витрат до 85% відносно їх вихідного рівня.
Посилання
Авіаційна та аерокосмічна промисловість України [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ukrexport.gov.ua/
Товарна структура зовнішньої торгівлі [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/
Продаж літаків АН-148 та АН-158, вартість літаків АН-148/158 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.rbc.ua/
Ефект кривої досвіду [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://en.wikipedia.org/wiki/Experience_curve_effects
Вивчення ефекту кривої досвіду [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://neohumanism.org/e/ex/experience_curve_effects.html
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Сучасні проблеми економіки і підприємництво
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.