ОЦІНКА МОЖЛИВОСТІ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВІТЧИЗНЯНОГО АВІАПРОМУ

Автор(и)

Ключові слова:

збуту авіапродукції, експорт-імпорт авіатехніки, собівартість продукції, цивільні літаки, конкурентоспроможність авіатехніки, АН-148, АН-158, цінова політика.

Анотація

Україна входить у десятку найбільших світових виробників цивільних літаків з часткою ринку у розмірі 3,55%. Найбільші надії вітчизняний авіапром покладає на недавно сертифікований 99-містний близькомагістральний літак АН-158, який являє собою удосконалену модифікацію відомого АН-148. Показано, що суттєво підвищити конкурентоспроможність вітчизняних літаків і вийти на нові ринки можливо, перш за все, за рахунок зниження ціни. Державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності авіапрому дасть можливість суттєво знизити ціну, бо мито на ввізні комплектуючі складає близько 3 млн. дол. США на один літак. З іншого боку, економії можна досягти за рахунок налагодження вітчизняного виробництва якомога більшої номенклатури вказаних комплектуючих. Додатковим резервом зниження собівартості та ціни літальних апаратів є збільшення їх виробництва в Україні, бо для авіаційної промисловості ще в минулому сторіччі встановлено, що у разі подвоєння виробництва відбувається зменшення одиниці витрат до 85% відносно їх вихідного рівня.

Посилання

Авіаційна та аерокосмічна промисловість України [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ukrexport.gov.ua/

Товарна структура зовнішньої торгівлі [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/

Продаж літаків АН-148 та АН-158, вартість літаків АН-148/158 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.rbc.ua/

Ефект кривої досвіду [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://en.wikipedia.org/wiki/Experience_curve_effects

Вивчення ефекту кривої досвіду [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://neohumanism.org/e/ex/experience_curve_effects.html

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ