УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ПОЛІТИКОЮ ПІДПРИЄМСТВА З МЕТОЮ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЙОГО СТАЛОГО РОЗВИТКУ
Ключові слова:
управління маркетинговою політикою, SDG, соціально відповідальний, зелений маркетинг, маркетингова стратегія, стейкхолдериАнотація
Статтю присвячено питанням визначення сутності і логіки сучасного етапу еволюції управління маркетинговою політикою в контексті інтенсивного впровадження концепції сталого розвитку у діяльність підприємств. Зокрема, за рахунок запровадження концепцій зеленого, сталого маркетингу та формування оптимальних згідно SDG взаємозв’язків маркетингу з іншими бізнес-процесами у діяльності підприємств.
Розкрито сутність поняття маркетингової політики промислового підприємства та її елементів (товарної, збутової, логістичної політик, просування та ціноутворення). Визначено, що управління маркетинговою політикою – це планування, координація, аналіз, контроль, мотивування, організація та комунікація у процесі розроблення і реалізації маркетингових заходів, що забезпечують загальну спрямованість на ключових стейкхолдерів, досягнення цілей розвитку компанії за допомогою реалізації маркетингової стратегії безпосередньо у маркетинговій діяльності.
Проаналізовано підходи до управління маркетинговою політикою підприємств. Визначено, що основними серед них є: системний, процесний, комплексний та організаційний. Обґрунтовано, що врахування SDG у процесі розроблення та реалізації маркетингової політики може створити умови до довгострокового стійкого розвитку бізнесу, стимулювання інновацій у всіх бізнес-процесах, збалансування інтересів стейкхолдерів.
Посилання
Гаркавенко С. С. Маркетинг: підручник. К.: Лібра, 2010. 720 с.
Гузенко Г.М. Управління та вдосконалення маркетингової діяльності на підприємстві. Економіка і суспільство. 2017. Вип. 12. С. 227–234.
Ілляшенко С.М. Маркетингова діяльність на підприємстві. Економіка підприємства: підручник. Суми: Університетська книга, 2012. С.528–559.
Кобець Д. Л. Формування системи маркетингового управління промисловими підприємствами. Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер.: Економічні науки. 2014. Вип. 7(2). С. 206–208.
Краус К.М. Управління маркетингом малого торговельного бізнесу: концепції, організація, домінанти розвитку: монографія. Полтава: Дивосвіт, 2013. 163 с.
Чайка І.П. Сучасна концепція маркетингового управління діяльністю підприємства. Економічний аналіз: зб. наук. праць. Тернопільський національний економічний університет. 2017. Том 27. № 1. С. 257–262.
Ottman J. A. Green marketing: challenges and opportunities for the new marketing age. 1994. 287 c.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Сучасні проблеми економіки і підприємництво
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.