Науково-методичні підходи до організації ефективної системи ціноутворення на підприємствах

Автор(и)

  • Оксана Петрівна Кавтиш КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна https://orcid.org/0000-0002-4304-5220
  • Андрій Олександрович Сабадир КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна

Ключові слова:

ціноутворення, система ціноутворення, ефективність, ціна, підприємство

Анотація

Стаття присвячена аналізу науково-методичних підходів до організації системи ціноутворення на підприємствах, а також забезпечення підвищення ефективності її функціонування. На основі аналізу наукових досліджень вітчизняних та іноземних вчених визначено, що організація ефективної системи ціноутворення на підприємствах є важливою складовою, що формує передумови для досягнення коротко-, середньо- та довгострокових цілей діяльності на відповідних ринках як елемент загальної стратегії та політики фірми. Серед основних підходів до формування системи ціноутворення на підприємствах визначено класичний (витратний) і маркетинговий (ринковий). Здійснено порівняння переваг та недоліків їхнього використання. Проаналізовано характерні для них методи та принципи ціноутворення. На основі дослідження вимог, що ставить перед підприємствами так звана «нова» (мережева, знаннєва, інтелектуальна) економіка, обґрунтовано, що в сучасних умовах підприємства мають змінювати уявлення про організацію своєї ринкової діяльності та доповнювати, комбінувати існуючі підходи до ціноутворення методологічними принципами проектно-орієнтованого, проактивного управління, враховувати положення концепцій сталого розвитку і стейкхолдерів. Це визначає необхідність уведення змін в систему ціноутворення підприємств. Систематизовано сукупність вимог, що мають бути враховані при побудові сучасних систем ціноутворення.

Біографії авторів

Оксана Петрівна Кавтиш, КПІ ім. Ігоря Сікорського

кандидат економічних наук, доцент,

Андрій Олександрович Сабадир, КПІ ім. Ігоря Сікорського

студент факультету менеджменту та маркетингу

Посилання

Дивеева С.А. (2014) 'Эффективность ценообразования как фактор конкурентоспособности предприятия', Молодой учёный (Ежемесячный научный журнал), 4.2(63.2), pp. 121-125.

Дугіна С.І. (2005) Маркетингова цінова політика, Київ: КНЕУ.

Осовська Г.В., Осовський О.А. (2008) Основи менеджменту: Підручник, Видання 3-є, перероблене і доповнене edn., Київ: Кондор.

Сагайдак М.П. (2014) 'Методичні підходи до формування і оцінки результативності цінової політики підприємства на нових ринках', Економіка та держава, 12(), pp. 24-28.

Тимофеєв В.М., Мардус Н.Ю. (2013) 'Теоретико-методичні підходи щодо ціноутворення', Інноваційна економіка – Всеукраїнський науково-виробничий журнал, 1(), pp. 180-182.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-06

Номер

Розділ

ЕКОНОМІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ